A különböző marketing stratégiák lényeges változásokon mentek át az elmúlt évek során. Ma már az online tér az elsődleges értékesítési helyszín, ahol folyamatos verseny zajlik a célközönség figyelemért.
Az erre a figyelemre vonatkozó garancia pedig lényegében pedig az, hogy a Google élmezőnyében szerepel-e a weboldalunk vagy sem.
Az internet felhasználók háromnegyede csupán az első öt találatra kattint rá, ha egy konkrét tartalmat keres. Ameddig nem tartozunk bele ebbe az intervallumba, a vállalkozásunk sikere erősen kérdésessé válik.
A helyezésünket ráadásul olyan tényezők ronthatják le, mint az idő, hiszen minden jelentős SEO honlap felhívja a figyelmünket arra, hogy kiemelten fontos a rendszeresen frissített, minőségi tartalom. Ez viszont időigényes tényező, amit legtöbbször a magánéletünk rovására kell teljesítenünk.
Emellett szintén sokat ronthat a pozíciónkon az a számtalan elavult és ebből következően félrevezető tipp, amit a keresőoptimalizálás kapcsán olvashatunk némelyik weboldalon. Ez természetesen a bevételünkre lesz negatív hatással, mi pedig sok esetben nem is értjük, hogy mit csinálunk rosszul.
Márpedig a keresőoptimalizálás igényli a ráfordított időt és mellette a folyamatosan változó faktorok indokolják, hogy naprakészek legyünk a vonatkozásában.
Ismernünk kell az algoritmusok rangsorolási metódusát ahhoz, hogy meg tudjuk értetni velük, miről is szól egészen pontosan az adott weboldal.
Gondoskodnunk kell az elsődleges kulcsszó optimalizálásáról és a szemantikus kifejezések megfelelő arányban történő elhelyezéséről.
Mindehhez kulcsszókutatást kell végeznünk, hiszen meg kell találnunk azt a verziót, ami megfelel a relevancia követelményeinek, magyarul a felhasználó azt a tartalmat kapja, amire ténylegesen rákeresett.
A weboldalunkat emellett minél erősebb oldalakról befutó backlinkekkel szükséges megtámogatnunk és gondoskodnunk kell a technikai beállításokról is. A szöveg olvashatóságára nagy hangsúlyt fektet a Google rangsorolási algoritmus. Figyelembe veszi a bekezdéseket, a mondatok szerkezetét és hosszát, a szöveg tördelését és a vizuális elemeket. Ideális esetben főcímmel és alcímmel kezdődik az oldal (h1, h2). Ezt követi jó néhány bekezdés (p) amelyek egymástól címsorokkal (h2, h3) vannak elválasztva. Fontos a jó vizuális élmény, ezért jó minőségű képeket (img) használjunk megfelelő képaláírással (img elem alt attribútum). Könnyen átlátható táblázatok (table) és listák (ul,ol) segítik a szöveg olvasását. A belső linkek (a) könnyű navigációt tesznek lehetővé, hogy a felhasználó a linkre kattintva további részleteket ismerjen meg.
Mindent összevetve a keresési igényeket kielégítő tartalom tudatosságot és megfelelően felépített stratégiai módszereket követel meg.
A SEOzseni küldetése
A SEOzseni keresőoptimalizálás (SEO) küldetése, hogy mindezt leegyszerűsítve biztosítsa a számunkra és segítsen a módszerek gyakorlati alkalmazásában. Az ingyenesen elérhető program révén könnyedén megtanuljuk alkalmazni a keresőoptimalizálás és a linképítés legkorszerűbb eszközeit és mindehhez az időnkből sem kell rááldoznunk többet néhány percnél.