Kender olaj vs. lenmagolaj

Tempelfit

A kender magjából hidegen préselt olaj és a lenmagolaj is egy egészséges zsiradék, mivel csak kis mennyiségben tartalmaznak telített zsírokat, illetve nagy mennyiségben esszenciális zsírsavakat. Ugyanakkor fontos tudni, hogy igazából egyik sem jó választás étolajként, mivel viszonylag alacsony hőmérsékleten lebomlanak. Azonban nyersen érdemes őket használni, például salátákon, hiszen így számos előnyt képesek biztosítani a szervezetünk számára. A lenmagolaj 17 %-a telíthetetlen zsírokból áll, aminek 75%-a többszörösen telítetlen zsír, így csupán 7%-a telített zsír. A kender olaj is hasonló összetételű, körülbelül ugyanannyi telítetlen zsír van benne, mindössze telített zsírból van benne egy kicsivel több. Mind a lenmagolaj és a kender olaj lényeges omega-3 zsírsav források, ráadásul mindkettőben nagy arányban van jelen az alfa-linolénsav, ami egy igen értékes omega-3 zsírsav. A lenmagolajban 7,2 gramm omega-3 zsírsav van evőkanalanként és bár a kender olajban ennél némileg kevesebbet találunk, ettől eltekintve igen jó omega-3 zsírsavforrás. A két olaj közötti különbségről azt kell tudni, hogy különböző hatásokat gyakorolnak a koleszterinszintre. A kender olaj jobban képes csökkenteni az összkoleszterinszintet és magasabb szinten tartja a jó koleszterint. Ami a két olaj konyhai felhasználását illeti tudni kell, hogy a kender olaj közepes oxidációs képességgel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy alacsony hőmérsékleten jól használható. A lenmagolajat azonban egyáltalán nem szabad hevíteni, így a legjobb a mártogatósok, a pácok és a különféle öntetek elkészítéséhez.

Subscribe US Now